Wednesday, February 25, 2009

"..takkan nak bagi C je utk Islam?.."

"Asm...aku nak exam la jumaat ni...tp cam x redy ape2x je...kdg2x rase mcm give up...napela aku wat medic ni...serabut..."

"Re...nape ni?..ko nak aku kol ke?"

"Urm..aku ok Asm..thanx...cume..aku nak mintak ko nasehat ckit...bagila semangat kt aku...rase mcm lost...huhu..."

"Re...ingat balik nape ko berada kat atas jln ni...tny balik hati ko...ckp pelan2x dgn hati ko sendiri...ckp apa yang ko perlu buat sebenarnye..apa tanggungjawab ko...pegang hati ko..."

"Erk..pegang hati?..camane tu..?"

"Isk...letak tgn kt atas thorax...seolah2x ko pgg hati ko tu.."

"hehe...lampi gak aku ni..."

"If aku serabut2x..aku selalu buat macam tu...n doa pd Allah..mintak die lorongkan yang terbaik untuk aku di sisi Islam...InsyaAllah aku dpt ketenangan..=).."

"Uhuh...aku try..doakan aku Asm..."

"Senang camni..ko ingat...x kan kita nak bagi C je untuk Islam??.."

(Ukhwah Medan-Adelaide)


Syukran sahabat...Membuatku tersedar akan tanggungjawabku menaikkan kembali martabat Islam!!! =).

_____________________________________________________________

"...sesungguhnya Allah tidak akan mengubah apa yang ada pada suatu kaum sebelum mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri...."

(Ar-Ra'd, 13:11)

~kita hanyalah hamba~

1 comment:

  1. betUl aper y kwn al Kautsar ckp
    tp Mslhnyer, bkn kter nk bg C..pd Islam
    @ xNk naikKan Islam
    tp Act kter xyakin pd dri
    n Paling terUK.kter x yaKIn pd ALLah
    ye r..bg kter,
    blajar byk bnda..
    xpress mengalahkan supermAn
    nk haFal sume 2 bkN senAng
    so .automatically.rase dowN..
    tp kter LUPa saTu hal
    Dlm Islam sNdiri ader ckp
    kter uSaha
    kter Doa
    n lastly,berTawakal pd Allah
    Allah senTiasa ader ..
    snTiasa sudi mendengAr keluHan hambANYa
    n ALLah maha membantu
    aper2 pOn...try our best..n let ALLah do the rest

    (act , kata2 semangat utk dri sdiri ni.hehhehe)
    wassalam

    ReplyDelete